Digital melding hjelper etterlatte

Enklere for de etterlatte og færre kilder til feil. Både sykehus og statsforvalter er godt fornøyde med digital gravferdsmelding så langt – nå er den klar for flere brukere.
Er du medlem og har registrert bruker? Logg inn her.

Få full tilgang til artikkelen

For å lese den artikkelen må du være medlem i Gravplassforeningen eller jobbe i en organisasjon som er medlem.
Bli medlem
Medlem, men ikke registrert bruker på nettstedet? Registrer bruker

Lignende saker

Rekordmange deltagere på krematoriefagdagene

30. nov. til 1. des. inviterte Krematorienettverket til fagdager i Trondheim. Deltagerlisten talte 89 hoder. Det er rekord for andre år på rad.

Hva skjer med digital gravferdsmelding?

For 5 år siden spurte dagens prosjektleder for DGM vår nåværende redaktør om ikke hun i sin 50% stilling i Gravplassforeningen kunne lage et digitalt skjema for gravferdsmelding.

DGM har spart 14 årsverk

Prosjektet og brukerne har kommet i gang, og de har lært mye. – De første dødsfallene tok lang tid. Ikke for innbyggeren, men for oss som jobber i prosjektet, forteller Ola Asp, som er prosjektleder for digital gravferdsmelding.

Det arbeides intensivt med Digital gravferdsmelding!

Styreleder i Gravplassforeningen Johannes Sørhaug spurte i Gravplassen 4/23 hva som skjer med Digital gravferdsmelding. Barne- og familiedepartementet startet arbeidet med digitalisering på gravplassektoren i mai 2021. Sørhaugs spørsmål er derfor betimelig etter to og et halvt år.